Згідно з опитуванням ЮНЕСКО, 62% блогерів регулярно не здійснюють перевірку інформації, яку вони поширюють в інтернеті.
9 тисяч блогерів зі 160 країн опановують онлайн-курс з медіаграмотності та відповідалнього блогерства від ЮНЕСКО.
Згідно з результатами опитування, проведеного ЮНЕСКО, 62% впливових осіб та інфлюенсерів в Інтернеті не перевіряють факти, які поширюють серед своїх підписників. Цю інформацію повідомляє Euronews.
Дослідники з американського Державного університету Боулінг-Грін охопили онлайн-опитуванням 500 впливових осіб у 45 країнах щодо їхніх мотивацій, навичок, практик і проблем у поширенні контенту, та провели 20 глибинних інтерв'ю з інфлюенсерами.
Творцям контенту нелегко знайти оптимальний підхід до оцінки інформації, яку вони спостерігають в Інтернеті. Згідно з опитуванням, 42% учасників зазначили, що їхній критерій оцінки базується на кількості лайків і репостів публікацій.
Ще 19% респондентів зазначили, що довіряють репутації оригінального автора чи медіа як критерію для оцінки достовірності інформації.
Кожен п'ятий інфлюенсер, який пройшов опитування, також поширює матеріали від друзів, яким має довіру, серед своєї аудиторії.
Дослідження виявило, що 75% новин розповсюджуються в соціальних мережах без того, щоб їх спершу прочитали.
Опитування виявило, що журналісти не займають провідної ролі серед джерел інформації для творців контенту: лише 37% опитаних зізналися, що зверталися до медіа за інформацією. Основними джерелами для них стали особистий досвід, самостійні дослідження та інтерв'ю.
Згідно з даними опитування, автори контенту прагнуть удосконалити свої вміння в області перевірки медіа та інформації. 73% респондентів вказали на необхідність додаткового навчання для ефективного протистояння дезінформації.
"Творці цифрового контенту зайняли важливе місце в інформаційній екосистемі, залучаючи мільйони людей до культурних, соціальних чи політичних новин", -- заявила генеральна директорка ЮНЕСКО Одрі Азулай -- Але багато хто протидіє дезінформації онлайн, мові ворожнечі, та закликає до додаткового навчання".
Окрім підсумків опитування, ЮНЕСКО презентувала місячний онлайн-курс з медіаграмотності, призначений для блогерів, які бажають активно протистояти дезінформації.
Курс, розроблений фахівцями в галузі медіа та інформаційної грамотності, надасть контент-творцям нові інструменти для протидії дезінформації та мові ненависті, а також забезпечить їх глибоким розумінням "міжнародних стандартів прав людини, що стосуються свободи слова та інформаційної діяльності".
В рамках курсу блогери отримають навички зібрання інформації з різноманітних джерел, оцінки її достовірності, спростування дезінформації та висловлювань ненависті, а також повідомлення про це фактчекінговим організаціям і модераторам платформ.
Згідно з даними ЮНЕСКО, понад 9 тисяч осіб з 160 країн зареєструвалися для участі в курсі. Після його завершення організація планує створити спільноту свідомих блогерів, яка буде обмінюватися кращими практиками, підвищувати медіаграмотність та боротися зі зростанням дезінформації.
Нагадаємо, курс "Цифрові контент-креатори та журналісти: як бути надійним голосом в онлайн-просторі" почався 18 листопада. Його розроблено у партнерстві з Центром журналістики імені Найта при Університеті Техасу в Остіні. Мета -- надати цифровим контент-креаторам та журналістам ключові навички та знання для подолання цифрових викликів, професійної комунікації та підтримки прозорих онлайн-практик, орієнтованих на права людини.