Юридичний портал

"Політики опиняться в абсурдній позиції". Генеральний директор Wizz Air різко розкритикував пропозицію Європарламенту скасувати оплату за ручний багаж.

Співзасновник та генеральний директор лоукост-компанії Wizz Air висловив незгоду з пропозицією Європейського парламенту заборонити стягування додаткових зборів за перевезення ручної поклажі на літаках.

Європейські політики намагаються використовувати права споживачів як політичний актив, але це може призвести до парадоксальних наслідків. "Незабаром стане очевидним, що кожен пасажир має право на перевезення не однієї, а двох валіз. Це просто абсурд", – зазначив генеральний директор Wizz Air Йожеф Вараді в розмові з польським виданням money.pl.

За словами Вараді, вільне транспортування ручної поклажі ускладнене через фізичні обмеження самих повітряних суден.

"Не можна вважати нормальним стан речей, коли аеропорти переповнені, а авіакомпанії витрачають від години до двох на транспортування зайвого багажу з літака до багажного відсіку. Це неодмінно призведе до затримок і навіть скасування рейсів. Політики, намагаючись вирішити одну проблему, ризикують створити нову", -- зазначив генеральний директор Wizz Air.

Відповідаючи на запитання журналіста, чи можна сказати, що провезення ручної поклажі стає "правом людини", Вараді сказав: "Я розумію, що права споживачів -- це теж політика, але вони не можуть ігнорувати раціональність... Багаж -- це не право людини. І ніхто не переконає мене, що пасажир має брати із собою валізу в кожну поїздку".

Як повідомлялося, з 2026 року в Євросоюзі можуть бути скасовані доплати за провезення ручної поклажі на борту літаків вагою до 7 кг на додачу до особистого предмета, що може поміститися під сидінням. Ця ідея була підтримана широкою коаліцією політичних груп Європарламенту.

Лобісти авіаіндустрії, в свою чергу, застерігають, що це нове правило може призвести до зростання цін на квитки, навіть для тих мандрівників, які подорожують з невеликою кількістю речей.

Читайте також