Що відомо про Брагінського, "монарха" київського метрополітену, якого підозрюють у причетності до підтоплення метро?
Встановлюється місце знаходження підозрюваного.
Колишньому начальнику київської підземки Віктору Брагінському повідомили про підозру у службовій недбалості. Його підозрюють у неналежному виконанні посадових обов'язків, що призвело до підтоплення тунелів між станціями "Деміївська" та "Либідська".
Зокрема, він не організував комісії для проведення спеціальних перевірок метрополітену. Інформацію про це надала прес-служба Генеральної прокуратури.
Згідно з інформацією від слідчих органів, підозрюваний не здійснив оцінку потенційних ризиків виникнення надзвичайних ситуацій на об'єктах комунального підприємства "Київський метрополітен". Він не вживав необхідних заходів для забезпечення тривалої експлуатації штучних конструкцій та запобігання їхнім несправностям. Крім того, підозрюваний не створив комісію для проведення спеціалізованих оглядів, обстежень і спостережень за дефектними та ослабленими елементами конструкцій станцій Оболонсько-Теремківської лінії метрополітену в Києві, -- зазначається в офіційному повідомленні.
Внаслідок службової недбалості Брагінського сталося підтоплення в тунелях, що з'єднують станції "Деміївська" та "Либідська". У цьому районі утворилися тріщини, що призвело до порушення цілісності гідроізоляції, внаслідок чого вода почала активно надходити на колії.
У зв'язку з цим, 8 грудня 2023 року, міські керівники вирішили призупинити роботу на шести станціях "синьої" лінії.
Експерти провели оцінку і виявили, що використання тунелів не відповідає встановленим будівельним стандартам. Внаслідок недбалості чиновника, завдані збитки в період з грудня 2023 року по березень 2024 року перевищують 138 мільйонів гривень.
Внаслідок закриття станції метро підприємство зазнало втрат у розмірі близько 26 мільйонів гривень.
"На даний момент здійснюються дії щодо визначення місцезнаходження підозрюваного", -- повідомили в Офісі Генерального прокурора України.
Віктор Брагінський народився у березні 1983 року у Києві і зараз йому 42 роки. У 2000 році закінчив Київський ліцей № 100.
Я отримав освіту в Академії праці та соціальних відносин Федерації профспілок України, де здобув спеціальність "Правознавство" і кваліфікацію "юрист".
У період з 2002 по 2004 рік проходив навчання у Військовому інституті Київського національного університету імені Тараса Шевченка, де отримав звання молодшого лейтенанта юстиції. Наразі має статус резервіста першого розряду.
У період з 2011 по 2013 рік проходив навчання в Національному транспортному університеті. Отримав спеціальність "Економіка підприємництва" та здобув кваліфікацію економіста.
З 2011 до 2014 року був аспірантом кафедри економічної політики Національної академії держуправління. Захистив дисертацію та здобув науковий ступінь кандидата наук з держуправління.
Він стартував свою професійну діяльність у 18 років, зайнявши посаду техніка-доглядача в ЖБК "Україна", а згодом обійняв посаду заступника директора в ТОВ "Спецодяг України".
З 2005 року він пройшов шлях від помічника до директора в компаніях групи "Нафтогаз", після чого обіймав керівні посади в "Укрпромграніті", "Укрінтеравтосервіс", Державному підприємстві "Бердянський морський торговельний порт" та в київській обласній дирекції "Укрпошти".
Літньої пори 2014 року Брагінського призначили керівником комунального підприємства "Київський метрополітен". З 1 грудня 2020 року він обіймає посаду депутата Київської міської ради IX скликання від політичної сили "Удар".
Однією з ключових обіцянок новообраного голови столичної метрополітену стало спорудження лінії метро до Виноградаря. Роботи над цим проектом стартували лише на початку 2019 року, але згодом були призупинені.
Віктор Брагінський майже десять років очолював столичну підземку. Після розслідування BIHUS.Info, у якому журналісти розглянули дороге майно близьких Брагінського.
Журналісти розібрали декларації чиновника, порахували нове майно його рідних та з'ясували, що його мама-пенсіонерка купує дорогі квартири, сестра купує землю за космічними цінами, не зовсім колишня дружина-мільйонерка будує дачу в Козині, а пов'язані з Брагінським люди отримували підряди від самого метрополітену .
Згідно з висновками ЗМІ, за десять років управління київським метрополітеном Брагінський та його оточення могли накопичити мільйони доларів.
Протягом кількох годин після виходу розслідування мер Києва Віталій Кличко висловив свою емоційну реакцію. "Віктор Брагінський буде відсторонений від виконання своїх обов'язків як директор столичного метро. Або ж він не чинитиме опору і сам подасть заяву на звільнення. Всі факти, викладені в розслідуванні журналістів Bihus info, повинні бути розглянуті відповідними органами. Правоохоронними", -- зазначив тоді Кличко.
Віктор Брагінський вирішив подати заяву про звільнення на наступний день після завершення розслідування. Крім того, він склав свої повноваження депутата від фракції "Удар" і покинув Київську міську раду.
Раніше "Телеграф" повідомляв, що наприкінці 2023 року в київському метро виникла проблема з затопленням, через що частину станцій довелося закрити. У лютому 2024 року з'ясувалося, що шість станцій на "синій лінії" можуть опинитися під водою. Під загрозою опинилися як вже закриті станції, так і ті, що продовжують працювати.