Юридичний портал

З приводу проведення аудиту ефективності на тему "Знищення Каховської гідроелектростанції: обсяги та наслідки катастрофи" - звернення до: Рахункової палати України.

We couldn't load the mail server logs for this message.

Consider launching the logs in a separate window.

Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.

Рахункова палата є вищим державним колегіальним органом фінансового контролю (аудиту).

06.06.2023 року Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 566 "Про виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії для реалізації експериментального проекту з будівництва магістральних водогонів у зв'язку з необхідністю ліквідації негативних наслідків, пов'язаних із знищенням Каховської гідроелектростанції", яка надалі зазнала численних змін зокрема у частині джерел фінансування будівництва магістральних водогонів, відповідно до якої Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України (Агентство відновлення) є координатором експериментального проекту та головним розпорядником коштів державного бюджету, виділених для реалізації експериментального проекту, та відповідальним виконавцем нової бюджетної програми.

Згідно з інформацією з публічних джерел, Рахункова палата провела аудит, присвячений темі "Знищення Каховської гідроелектростанції: обсяги та наслідки катастрофи".

Тема роботи Рахункової палати як фінансово-контрольного органу, а також ефективності й цільового використання державних бюджетних коштів для термінових заходів щодо запобігання та реагування на техногенні катастрофи стала предметом активних обговорень у суспільстві та отримала відображення у численних ЗМІ. Це підтверджує значний інтерес громадськості та вказує на нагальну потребу висловити цю думку.

★ ★ ★

Згідно з статтею 19 Загальної декларації прав людини, ухваленої резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН 10 грудня 1948 року, а також статтею 10 Європейської конвенції з прав людини, підписаної 4 листопада 1950 року, кожна особа має право вільно шукати, отримувати й розповсюджувати інформацію та ідеї різними способами, без обмежень, пов'язаних із державними кордонами.

Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям "офіційні документи" розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.

Згідно зі статтею 19 Конституції України, державні органи та органи місцевого самоврядування, а також їх представники зобов'язані діяти виключно на основі, у межах своїх повноважень та відповідно до норм Конституції та законодавства України. Водночас, стаття 68 Конституції України зазначає, що кожна особа повинна безумовно дотримуватися Конституції та законів України, не порушуючи прав і свобод, а також честі та гідності інших людей.

Відповідно до статті 40 Конституції України, кожен має право подавати індивідуальні або колективні письмові звернення, а також особисто контактувати з органами державної влади, місцевого самоврядування та їх посадовими особами. Ці органи зобов'язані розглянути подані звернення та надати обґрунтовану відповідь у терміни, визначені законодавством.

Згідно зі статтею 34 Конституції України та статтею 5 Закону України "Про інформацію", кожна особа має право на інформацію, що включає в себе можливість вільно отримувати, використовувати, розповсюджувати, зберігати та забезпечувати захист інформації, необхідної для здійснення своїх прав, свобод та законних інтересів.

Згідно зі статтею 5 Закону України "Про доступ до публічної інформації" доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Хочу звернути вашу увагу на те, що відповідно до пункту 3 статті 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації", особа, яка є розпорядником інформації і не володіє запитуваними даними, але має знати або повинна знати, хто ними володіє, зобов'язана переадресувати запит відповідному розпоряднику, водночас сповістивши про це особу, яка зробила запит. Крім того, відповідно до частини 7 статті 6 того ж Закону, обмеження стосується інформації, а не документа. Якщо документ містить відомості з обмеженим доступом, то для ознайомлення надається лише та інформація, доступ до якої не обмежений.

★ ★ ★

На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України "Про інформацію", статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України "Про доступ до публічної інформації", які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, --

ПРОШУ:

(1) Надати інформацію та скан-копії документів, які стали підставою для проведення аудиту ефективності на тему "Руйнування Каховської гідроелектростанції: масштаби і наслідки катастрофи".

(2) Надати інформацію та скан-копії документів про результати аудиту ефективності на тему "Руйнування Каховської гідроелектростанції: масштаби і наслідки катастрофи" (звіт та рішення про розгляд звіту).

(3) Надати відомості та скановані копії документів, що стосуються оскарження результатів аудиту ефективності за темою "Знищення Каховської гідроелектростанції: масштаби і наслідки катастрофи", включаючи інформацію про можливі судові дії.

(4) Надати дані та скановані копії документів щодо дій Рахункової палати у відповідь на результати аудиту ефективності на тему "Знищення Каховської гідроелектростанції: масштаби та наслідки катастрофи", включаючи звернення до органів правопорядку про виявлені порушення.

Читайте також