Юридичний портал

Щодо автоматичного розподілу справ між суддями та утворення судового складу - запит до: Вищого антикорупційного суду.

We were unable to retrieve the mail server logs associated with this message.

Consider accessing the logs in a separate window.

Використовуючи цю можливість, хочу висловити Вам свою щиру повагу та підняти питання, яке мене турбує.

Вищий антикорупційний суд України є спеціалізованим судовим органом найвищого рівня, створеним для забезпечення правосуддя відповідно до встановлених законом принципів і процедур. Його основна мета полягає в захисті інтересів особи, суспільства та держави від корупційних правопорушень і злочинів, що з ними пов’язані. Суд також виконує функцію контролю за досудовим розслідуванням таких злочинів, забезпечуючи дотримання прав і свобод громадян у процесах кримінального провадження. Крім того, він розглядає питання стосовно визнання активів необґрунтованими та їх стягнення у державний бюджет відповідно до норм цивільного судочинства у випадках, передбачених законодавством.

Відповідно до п. 3 ст. 15 Закону України "Про судоустрій і статус судів" та ч. 1 ст. 35 КПК України у судах функціонує Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна (автоматизована) система (ЄСІТС).

Однією з важливих складових підсистем ЄСІТС є модуль для автоматичного розподілу справ.

Дотримання законодавчих норм та основних принципів при автоматизованому розподілі справ між суддями і формуванні складу суду є предметом активних обговорень у суспільстві. Це питання стало темою багатьох статей у медіа та викликало нагальну потребу звернутися з відповідним запитом.

⭐️ ⭐️ ⭐️

Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.

Відповідно до права на доступ до офіційних документів, закріпленого в Конвенції Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), яка була ратифікована Законом України № 631-IX від 20 травня 2020 року, кожен має право на отримання доступу до офіційних документів, що знаходяться у володінні державних установ, без будь-якої дискримінації. Під "офіційними документами" розуміється будь-яка інформація, зафіксована в різних формах, створена або отримана, яка перебуває в розпорядженні державних органів.

Згідно зі статтею 19 Конституції України, державні органи та органи місцевого самоврядування, а також їх представники, мають діяти виключно на підставі, у межах своїх повноважень і відповідно до норм Конституції та законодавства України. Водночас, стаття 68 Конституції України наголошує на тому, що кожна особа зобов'язана беззастережно дотримуватися Конституції та законів України, а також поважати права, свободи, честь і гідність інших людей.

Відповідно до статті 40 Конституції України, кожен має право подавати як індивідуальні, так і колективні письмові запити або звертатися особисто до державних органів, органів місцевого самоврядування, а також до їх посадових осіб. Ці органи зобов'язані розглянути отримані звернення та надати обґрунтовану відповідь у встановлений законом термін.

Відповідно до статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України "Про інформацію", кожна особа має право на інформацію, що включає можливість вільного отримання, використання, розповсюдження, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.

Згідно зі статтею 5 Закону України "Про доступ до публічної інформації" доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Звертаю увагу на те, що згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов'язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. А згідно з частиною 7 статті 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації" обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.

⭐️ ⭐️ ⭐️

На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України "Про інформацію", статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України "Про доступ до публічної інформації", які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, --

ПРОШУ вас:

(1) Надати інформацію про дату та час надходження керівнику апарату Вищого антикорупційного суду ухвали від 11.04.2025 у кримінальній справі за № 991/1936/25, провадження за № 1-кп/991/29/25 для проведення повторного автоматизованого розподілу цієї справи з метою заміни відведеного судді іншим суддею.

(2) Надати інформацію про дату та час надходження керівнику апарату Вищого антикорупційного суду ухвали від 05.06.2025 у кримінальній справі за № 991/1936/25, провадження за № 1-кп/991/29/25 для проведення повторного автоматизованого розподілу цієї справи з метою заміни відведеного судді іншим суддею.

(3) Забезпечити даними про склад постійних колегій суддів Вищого антикорупційного суду, а також резервних суддів цих колегій, які будуть займатися розглядом кримінальних справ по суті висунутого обвинувачення в період з 01.03.2025 до 23.06.2025.

Читайте також