Юридичний портал

Щодо запиту інформації про дисциплінарні скарги стосовно суддів Вищого антикорупційного суду та Апеляційної палати ВАКС - звернутися до: Вищої ради правосуддя.

We couldn't load the mail server logs for this message.

Try opening the logs in a new window.

Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.

Вища рада правосуддя є незалежним колегіальним органом конституційної влади, що функціонує в Україні на постійній основі. Її основною метою є забезпечення незалежності судової системи, ефективна діяльність судів на принципах відповідальності та підзвітності перед суспільством. Орган також займається формуванням доброчесного і професійного корпусу суддів, дотриманням норм Конституції та законодавства України, а також підтримкою професійної етики серед суддів і прокурорів.

В компетенцію Вищої ради правосуддя входить, зокрема, аналіз практики проведення дисциплінарних проваджень щодо суддів, а також ухвалення рішень про притягнення судді до дисциплінарної відповідальності або відмову в цьому.

Вищий антикорупційний суд (ВАКС), як постійно діючий вищий спеціалізований суд у системі судоустрою України до складу якого входить Апеляційна палата Вищого антикорупційного суду розпочав свою роботу 5 вересня 2019 року.

Тема адекватного та оперативного розгляду дисциплінарних скарг стосовно суддів Вищого антикорупційного суду та Апеляційної палати цього суду викликає активні суспільні обговорення і неодноразово висвітлюється в медіа, що підкреслює важливість подати цей запит.

★ ★ ★

Згідно зі статтею 19 Загальної декларації прав людини, ухваленої резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН 10 грудня 1948 року, а також статтею 10 Європейської конвенції з прав людини, прийнятої 4 листопада 1950 року, кожна особа має право вільно шукати, отримувати та розповсюджувати інформацію і ідеї будь-якими доступними способами, без обмежень з боку державних кордонів.

Виходячи з права на отримання доступу до офіційних документів, що закріплене Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованою Законом України № 631-IX від 20 травня 2020 року, кожен має право на безперешкодний доступ до таких документів, незалежно від будь-яких дискримінаційних ознак. Під "офіційними документами" розуміється будь-яка інформація, зафіксована в будь-якій формі, яка була створена або отримана і знаходиться у володінні державних установ.

Відповідно до статті 19 Основного Закону України, державні органи та органи місцевого самоврядування, а також їх посадові особи, повинні діяти виключно на основі, в межах своїх повноважень і відповідно до процедур, визначених Конституцією та законодавством України. Згідно зі статтею 68 Конституції, кожна особа зобов'язана суворо дотримуватись Конституції та законів України, а також поважати права, свободи, честь і гідність інших людей.

Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Відповідно до статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України "Про інформацію", кожна особа має право на інформацію, що включає в себе можливість вільного отримання, використання, розповсюдження, зберігання та захисту інформації, необхідної для здійснення своїх прав, свобод та законних інтересів.

Згідно зі статтею 5 Закону України "Про доступ до публічної інформації" доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Звертаю вашу увагу на те, що відповідно до пункту 3 статті 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації", розпорядник, який не має в розпорядженні запитуваної інформації, але має знати або повинен знати, хто є її власником в силу свого статусу чи характеру діяльності, зобов'язаний перенаправити запит до відповідного розпорядника, одночасно повідомивши про це запитувача. Крім того, згідно з частиною 7 статті 6 цього ж закону, обмеження стосується інформації, а не документів. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, то для ознайомлення надається лише та інформація, доступ до якої не обмежено.

★ ★ ★

Виходячи з наведеного та керуючись положеннями статей 19, 34, 40, 68 Конституції України, а також статтями 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України "Про інформацію" і статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України "Про доступ до публічної інформації", які надають можливість звертатися до розпорядників інформації з запитами про отримання публічної інформації, --

Sure! Here’s a unique version of your text: "УБИЖДЕН, ЧТО:"

(1) Надати дані про дисциплінарні скарги, що стосуються суддів Вищого антикорупційного суду та Апеляційної палати цього суду, які були подані до Вищої ради правосуддя в період з вересня 2019 року до сьогоднішнього дня. У зв'язку з цими скаргами Вища рада правосуддя ухвалила рішення про притягнення судді до дисциплінарної відповідальності. Інформація має містити дату надходження кожної скарги, її номер, прізвище, ім'я та по батькові судді, на якого подана скарга, назву суду, ім'я скаржника, тип дисциплінарного стягнення, а також дату і номер рішення про притягнення судді до дисциплінарної відповідальності.

Надати інформацію про дисциплінарні скарги, які стосуються суддів Вищого антикорупційного суду (ВАКС) та Апеляційної палати ВАКС, що були подані до Вищої ради правосуддя в період з вересня 2019 року. У результаті їх розгляду Вища рада правосуддя ухвалила рішення про відмову в притягненні судді до дисциплінарної відповідальності. В інформації слід вказати дату надходження скарги, її номер, прізвище, ім'я та по батькові судді, на якого подана скарга, назву суду, ім'я скаржника, дату ухвалення рішення та номер рішення про відмову в дисциплінарному провадженні.

(3) Надати інформацію щодо залишених без розгляду та повернутих скаржникам дисциплінарних скарг на дії суддів ВАКС та Апеляційної палати ВАКС, що надійшли до Вищої ради правосуддя за період з вересня 2019 року, із зазначенням дати надходження скарги та номеру скарги, прізвища, ім'я та по батькові судді щодо якого подана скарга та найменування суду, скаржника, дати рішення та номеру рішення про залишення без розгляду та повернення скарги скаржнику.

(4) Забезпечити інформацію про дисциплінарні скарги, які стосуються дій суддів Вищого антикорупційного суду та Апеляційної палати цього суду, що надійшли до Вищої ради правосуддя з вересня 2019 року, у випадках, коли було ухвалено рішення про відмову у відкритті дисциплінарних проваджень. Інформація повинна містити дату надходження скарги, її номер, прізвище, ім'я та по батькові судді, на дії якого надійшла скарга, найменування суду, від імені якого подано скаргу, а також дату та номер рішення про відмову у відкритті дисциплінарного провадження.

(5) Надати дані про нерозглянуті дисциплінарні скарги на дії суддів ВАКС та Апеляційної палати ВАКС, що були направлені до Вищої ради правосуддя з вересня 2019 року. Інформація повинна включати дату надходження кожної скарги, її номер, прізвище, ім'я та по батькові судді, щодо якого подана скарга, а також назву суду та дані скаржника.

Читайте також