Юридичний портал

Щодо міжнародної технічної підтримки - звернення до: Національного агентства України, яке займається виявленням, розшуком та управлінням активами, здобутими внаслідок корупційних та інших злочинних дій.

We couldn't load the mail server logs for this message.

Consider accessing the logs in a separate window.

Використовуючи цю можливість, хочу висловити Вам своє щире визнання та звернутися з наступним питанням.

Національне агентство України, що займається виявленням, розшуком і управлінням активами, отриманими внаслідок корупційних діянь та інших злочинів (АРМА), є центральним органом виконавчої влади з особливим статусом. Його основна задача полягає у формуванні та впровадженні державної політики, спрямованої на виявлення і розшук активів, які можуть бути піддані арешту в рамках кримінальних проваджень або справ щодо визнання активів необґрунтованими та їх подальшого стягнення до державного бюджету. АРМА також відповідає за управління активами, на які накладено арешт у кримінальних справах, а також за тими, що були конфісковані або стягнуті за рішенням суду внаслідок визнання їх необґрунтованими.

Національне агентство України, яке займається виявленням, розшуком та управлінням активами, здобутими внаслідок корупційних дій та інших злочинів, функціонує відповідно до Закону України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів", а також згідно з Положенням, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2018 року № 613.

Тема прозорості функціонування АРМА, а також його результатів, процесу залучення й використання майна, що надається в рамках міжнародної технічної допомоги, викликає активні обговорення в суспільстві та стала предметом численних статей у ЗМІ. Це підкреслює значний суспільний інтерес і створює нагальну потребу в поданні відповідного запиту.

★ ★ ★

Згідно зі статтею 19 Загальної декларації прав людини, ухваленої резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН 10 грудня 1948 року, а також статтею 10 Європейської конвенції з прав людини від 4 листопада 1950 року, кожна особа має право вільно шукати, отримувати та поширювати інформацію та ідеї будь-якими способами, незважаючи на державні кордони.

Відповідно до права на доступ до офіційних документів, закріпленого Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), яка була ратифікована Україною згідно з Законом № 631-IX від 20 травня 2020 року, кожен має право на отримання доступу до офіційних документів, що зберігаються державними установами, без жодної дискримінації. Під терміном "офіційні документи" слід розуміти будь-які дані, зафіксовані в різних формах, які були створені або отримані державними органами.

Згідно зі статтею 19 Основного Закону України, державні органи та органи місцевого самоврядування, а також їхні посадові особи повинні діяти виключно на основі, у межах своїх повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України. Водночас стаття 68 Конституції Україна встановлює, що кожна особа зобов'язана безумовно дотримуватися Конституції та законодавства України, а також поважати права і свободи, честь і гідність інших осіб.

Відповідно до статті 40 Конституції України, кожен громадянин має право подавати індивідуальні або колективні письмові звернення, а також особисто звертатися до державних органів, органів місцевого самоврядування та відповідних посадових осіб. Ці органи зобов'язані розглянути отримані звернення та надати аргументовану відповідь у визначений законодавством термін.

Відповідно до статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України "Про інформацію", кожна особа має право на доступ до інформації. Це включає можливість вільно отримувати, використовувати, розповсюджувати, зберігати та захищати інформацію, необхідну для реалізації своїх прав, свобод та законних інтересів.

Відповідно до статті 5 Закону України "Про доступ до публічної інформації", доступ до інформаційних ресурсів гарантується через задоволення запитів на інформацію. Згідно зі статтею 19 цього ж закону, особа, яка подає запит, має право звертатися до розпорядника інформації без необхідності пояснювати причини свого запиту, незалежно від того, чи стосується ця інформація її особисто.

Хочу звернути вашу увагу на те, що відповідно до пункту 3 статті 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації", розпорядник інформації, який не має в своєму розпорядженні запитувану інформацію, але знає або повинен знати, хто є її власником, зобов'язаний переслати запит до відповідного розпорядника, одночасно повідомивши про це особу, яка запитує інформацію. Також, згідно з частиною 7 статті 6 цього ж закону, обмеження стосується саме інформації, а не документів. Якщо документ містить дані з обмеженим доступом, то для ознайомлення надається тільки та інформація, доступ до якої не є обмеженим.

★ ★ ★

На підставі наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України "Про інформацію", статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України "Про доступ до публічної інформації", які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, --

ПРОШУ:

(1) Надати інформацію про отримане Національним агентством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів майно (обладнання, програмне забезпечення) у рамках міжнародної технічної допомоги за період з 2016 по 2024 роки та напрямки його використання.

Читайте також