Щодо підсумків державного фінансового контролю, проведеного Агентством відновлення, звернення до: Державної аудиторської служби України.

We couldn't load the mail server logs for this message.
Try opening the logs in a new window.
Скориставшись цією можливістю, хочу висловити Вам свою щиру повагу та звернутися з наступним питанням.
Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) виступає як центральний орган виконавчої влади, що відповідає за впровадження державної політики в галузі фінансового контролю.
6 червня 2023 року Кабінет Міністрів України ухвалив Постанову № 566 "Про виділення фінансування з фонду ліквідації наслідків збройної агресії для реалізації експериментального проекту з будівництва магістральних водогонів", що стало необхідним через наслідки, викликані знищенням Каховської гідроелектростанції. Ця постанова зазнала численних змін, зокрема щодо джерел фінансування будівництва водогонів. Згідно з документом, Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України (Агентство відновлення) визначено координатором експериментального проекту, а також головним розпорядником бюджетних коштів, виділених для його реалізації, і відповідальним виконавцем нової бюджетної програми.
Питання діяльності Державної аудиторської служби, яка виконує функції реалізації державної політики у сфері контролю за державними фінансами, а також ефективного та цільового використання бюджетних коштів для термінових заходів, пов’язаних із подоланням наслідків, що виникли внаслідок знищення Каховської гідроелектростанції, стало предметом активних обговорень у суспільстві та численних статей у засобах масової інформації. Це підкреслює високий рівень суспільного інтересу та необхідність термінового реагування на дану ситуацію.
★ ★ ★
Відповідно, до статті 19 Загальної декларації прав людини, прийнятої та проголошеної резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року та статті 10 Конвенції з прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожна людина має право безперешкодно шукати, одержувати й поширювати інформацію та ідеї будь-якими засобами та незалежно від державних кордонів.
Згідно з правом на доступ до офіційних документів, визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до таких матеріалів (Конвенція Тромсе), яка була ратифікована в Україні відповідно до Закону № 631-IX від 20 травня 2020 року, кожна особа має право на отримання інформації з офіційних документів, що перебувають у володінні державних установ, без будь-якої дискримінації. Під "офіційними документами" мається на увазі будь-яка інформація, яка зафіксована в різних формах, створена або отримана і знаходиться під контролем державних органів.
Згідно зі статтею 19 Конституції України, державні органи та органи місцевого самоврядування, а також їхні посадові особи повинні діяти виключно на основі, у межах своїх повноважень та в способі, встановленому Конституцією і законами України. Стаття 68 Конституції також наголошує на тому, що кожна особа зобов'язана суворо дотримуватися Конституції та законодавства України, а також поважати права і свободи, честь і гідність інших осіб.
Відповідно до статті 40 Конституції України, кожен громадянин має право подавати індивідуальні або колективні письмові звернення, а також звертатися особисто до органів державної влади, місцевого самоврядування та до їх посадових осіб. Ці органи зобов'язані розглянути подані звернення та надати обґрунтовану відповідь у терміни, визначені законодавством.
Відповідно до статті 34 Основного закону України та статті 5 Закону України "Про інформацію", кожна особа має право на доступ до інформації. Це право включає можливість безперешкодно отримувати, використовувати, розповсюджувати, зберігати та захищати інформацію, що є необхідною для здійснення своїх прав, свобод і законних інтересів.
Відповідно до статті 5 Закону України "Про доступ до публічної інформації", доступ до інформаційних ресурсів забезпечується через надання відповідей на запити. Згідно зі статтею 19 цього ж закону, будь-яка особа має право звертатися до розпорядника інформації з проханням про надання інформації, незалежно від того, чи стосується вона особисто запитувача, і без необхідності пояснювати причини свого запиту.
Хочу підкреслити, що відповідно до пункту 3 статті 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації", якщо розпорядник інформації не має в своєму розпорядженні запитуваної інформації, але знає або повинен знати, хто нею володіє, він зобов'язаний переадресувати запит відповідному розпоряднику та сповістити про це запитувача. Крім того, згідно з частиною 7 статті 6 цього ж закону, обмеження стосується саме інформації, а не документа. Якщо документ містить дані з обмеженим доступом, для ознайомлення повинна бути надана інформація, доступ до якої не має обмежень.
★ ★ ★
Виходячи з наведеного та спираючись на статті 19, 34, 40, 68 Конституції України, а також на положення статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України "Про інформацію" і статей 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України "Про доступ до публічної інформації", що надають можливість звертатися з запитами до розпорядників публічної інформації, --
ПРОШУ:
(1) Надати інформацію та скан-копії документів про здійснення Держаудитслужбою (чи її територіальними органами) та результати державного фінансового контролю (державного фінансового аудиту, перевірки закупівель, інспектування (ревізії), моніторингу закупівель) Агентства відновлення та/або її регіональних підрозділів, предметом яких є цільове, ефективне використання і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, дотриманням законодавства про закупівлі під час реалізації експериментального проекту будівництва магістральних водогонів, у зв'язку з необхідністю ліквідації негативних наслідків, пов'язаних із знищенням Каховської гідроелектростанції по об'єктах:
- Реалізація проекту з нової споруди магістрального водопроводу від річки Інгулець до Південного водосховища з метою забезпечення водопостачання для міста Кривий Ріг, у відповідь на потребу усунення негативних наслідків, викликаних руйнуванням Каховської гідроелектростанції, Дніпропетровська область.
- Будівництво нового магістрального водогону між Марганцем, Нікополем та Покровом стало нагальною потребою через необхідність усунення негативних наслідків, викликаних руйнуванням Каховської гідроелектростанції в Дніпропетровській області.
Реалізація нового проекту будівництва магістрального водопроводу Хортиця (ДВС2) - Томаківка - Марганець обумовлена потребою усунення негативних наслідків, що виникли внаслідок знищення Каховської гідроелектростанції, для Запорізької та Дніпропетровської областей.
(2) Надати інформацію та скан-копії документів щодо оскарження результатів здійсненого Держаудитслужбою (чи її територіальними органами) державного фінансового контролю (державного фінансового аудиту, перевірки закупівель, інспектування (ревізії), моніторингу закупівель) Агентства відновлення та/або її регіональних підрозділів, предметом яких є предметом яких є цільове, ефективне використання і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, дотриманням законодавства про закупівлі під час реалізації експериментального проекту будівництва магістральних водогонів, у зв'язку з необхідністю ліквідації негативних наслідків, пов'язаних із знищенням Каховської гідроелектростанції по об'єктах, зазначених у п. 1 цього запиту, в тому числі у судовому порядку.
(3) Надати інформацію та скановані копії документів, що стосуються заходів реагування, вжитих Держаудитслужбою або її територіальними органами, на підставі результатів державного фінансового контролю (включаючи державний фінансовий аудит, перевірки закупівель, інспекції (ревізії) та моніторинг закупівель) Агентства відновлення та/або його регіональних підрозділів. Ці заходи повинні бути спрямовані на забезпечення цільового і ефективного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, а також дотримання законодавства про закупівлі під час реалізації експериментального проекту з будівництва магістральних водогонів. Це пов'язано з необхідністю подолання негативних наслідків, викликаних знищенням Каховської гідроелектростанції, стосовно об'єктів, зазначених у пункті 1 цього запиту, включаючи вимоги та звернення до правоохоронних органів щодо виявлених порушень.