Щодо адміністрації активів ТЕЦ - звернення до: Національного агентства України, відповідального за виявлення, розшук та управління активами, отриманими внаслідок корупційних та інших злочинних діянь.
Використовуючи цю можливість, хочу висловити Вам свою щиру повагу та звернутись з наступним питанням.
Національне агентство України, відповідальне за виявлення, розшук та управління активами, отриманими внаслідок корупційних та інших злочинів (далі – "АРМА"), є ключовим органом виконавчої влади зі спеціальними повноваженнями. Воно займається формуванням і реалізацією державної політики в галузі виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у рамках кримінальних справ чи у справах про визнання активів необґрунтованими та їх подальшого стягнення до державного бюджету. АРМА також відповідає за управління активами, що були арештовані в кримінальних провадженнях, або які конфісковані за рішенням суду внаслідок їх визнання необґрунтованими.
Передано в управління АРМА арештовані активи, а саме майнові комплекси "Новороздільська ТЕЦ" та "Новояворівська ТЕЦ" (далі - "Активи"). Власниками цих активів є ТОВ "Енергія-Новий Розділ" та ТОВ НВП "Енергія-Новояворівськ" відповідно, на підставі:
* Рішення слідчого судді Солом'янського районного суду м. Київ, ухвалене 12 червня 2018 року у справі №760/14541/18, в рамках кримінального провадження від 22 червня 2016 року №22016000000000243, що стосується активів ТОВ НВП "Енергія-Новояворівськ".
* рішення слідчого судді Солом'янського районного суду міста Київ від 7 червня 2018 року у справі №760/14539/18 в рамках кримінального провадження від 22 червня 2016 року №22016000000000243 (активи ТОВ "Енергія-Новий Розділ");
* Рішення слідчого судді Вищого антикорупційного суду від 29 вересня 2020 року у справі №991/7449/20 в рамках кримінального провадження №52018000000000547, розпочатого 12 серпня 2018 року (активи ТОВ НВП "Енергія-Новояворівськ").
* ухвали слідчого судді Вищого антикорупційного суду від 29.09.2020 у справі № 991/7450/20 у кримінальному провадженні №52018000000000547 від 12.08.2018 (активи ТОВ "Енергія-Новий Розділ").
В Єдиному державному реєстрі активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні оприлюднено інформацію про те що, щодо зазначених вище Активів декілька разів проводились конкурсні відбори управителів та було укладено декілька договорів про управління Активами.
Тема прозорості функціонування АРМА та його результатів стала об'єктом активних громадських обговорень і численних статей у медіа, що підтверджує значний суспільний інтерес і створює потребу в подальшому розгляді цього питання.
★ ★ ★
Згідно зі статтею 19 Загальної декларації прав людини, яка була ухвалена та оголошена резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН 10 грудня 1948 року, а також статтею 10 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 4 листопада 1950 року, кожна особа має право вільно шукати, отримувати та розповсюджувати інформацію і ідеї будь-якими засобами, не зважаючи на державні кордони.
Виходячи з права на доступ до офіційних документів, закріпленого Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (так званою Конвенцією Тромсе), яка була ратифікована в Україні відповідно до Закону № 631-IX від 20 травня 2020 року, кожен має право без будь-якої дискримінації отримувати доступ до офіційних документів, що зберігаються в державних установах на запит. Під терміном "офіційні документи" мається на увазі будь-яка інформація, зафіксована в різних формах, яка була складена або отримана та знаходиться у розпорядженні державних органів.
Згідно зі статтею 19 Конституції України, державні органи та органи місцевого самоврядування, а також їхні посадові особи, повинні виконувати свої обов'язки виключно на основі, у межах повноважень і у спосіб, визначений Конституцією та законодавством України. Водночас, стаття 68 Конституції України наголошує, що кожен має суворо дотримуватись положень Конституції та законів України, а також поважати права і свободи, честь і гідність інших осіб.
Відповідно до статті 40 Конституції України, кожен громадянин має можливість подавати індивідуальні або колективні письмові звернення, а також звертатися особисто до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та їхніх посадових осіб. Ці органи зобов'язані розглянути отримані звернення та надати обґрунтовану відповідь у терміни, визначені законодавством.
Відповідно до статті 34 Основного закону України та статті 5 Закону України "Про інформацію", кожна особа має право на доступ до інформації, що включає можливість вільно отримувати, використовувати, розповсюджувати, зберігати та захищати дані, необхідні для здійснення своїх прав, свобод та законних інтересів.
Відповідно до статті 5 Закону України "Про доступ до публічної інформації", інформація повинна бути доступною через запити на її отримання. Згідно з статтею 19 цього ж закону, особа має право звертатися до розпорядника інформації з запитом, не зважаючи на те, чи стосується ця інформація її особисто, і без необхідності пояснювати причини свого звернення.
Звертаю увагу на те, що згідно з пунктом 3 статті 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов'язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. А згідно з частиною 7 статті 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації" обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
★ ★ ★
Виходячи з наведених аспектів та спираючись на статті 19, 34, 40, 68 Конституції України, а також статті 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України "Про інформацію", і статті 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України "Про доступ до публічної інформації", які забезпечують право подавати запити до розпорядників інформації з метою отримання публічної інформації, --
ПРОШУ:
(1) Надати відомості про актуальні на момент цього запиту угоди з управління активами, а також електронні копії цих угод.
Надати відомості щодо оціночної вартості активів, яка була встановлена перед їх передачею в управління, а також скановані копії відповідних звітів про оцінку майна.
(3) Надати інформацію та скан-копії документів про суми доходів від управління Активами, що були сплачені управителями згідно з чинним законодавством та умовами договорів управління майном (активами) на спеціальний реєстраційний рахунок АРМА з дати передання Активів в управління по теперішній час з розрізі років та управителів.
(4) Надати інформацію та скан-копії документів про суму витрат на управління, понесених управителями у зв'язку з управлінням Активами, які підлягають відшкодуванню управителю відповідно до умов укладених договорів управління майном (активами) з дати передання Активів в управління по теперішній час з розрізі років та управителів.
(5) Надати інформацію та скан-копії документів про суми податків і зборів, сплачених управителями до місцевого та державних бюджетів під час управління Активами.
Надати дані та скановані копії документів, що стосуються розмірів винагороди управителів, які отримані за управління активами, відповідно до вимог чинного законодавства та умов угод з управління майном.
(7) Надати дані та скановані копії документів (довідок про результати контролю) стосовно проведення АРМА моніторингу ефективності управління активами, які належать ТОВ "Енергія-Новий Розділ" та ТОВ НВП "Енергія-Новояворівськ" за весь період управління цими активами різними управителями.