Юридичний портал

Щодо дій, які потрібно вжити на основі розгляду Звіту Рахункової палати - звернення до: Верховної Ради України.

We were unable to retrieve the mail server logs associated with this message.

Consider opening the logs in a separate window.

Користуючись нагодою, висловлюю Вам свою глибоку повагу та звертаюсь до Вас з приводу наступного.

В Україні єдиним законодавчим органом виступає парламент, відомий як Верховна Рада України.

6 червня 2023 року уряд України ухвалив Постанову № 566, що стосується виділення коштів з фонду для ліквідації наслідків збройної агресії. Документ передбачає реалізацію експериментального проекту з будівництва магістральних водогонів, спрямованого на усунення негативних наслідків, викликаних руйнуванням Каховської гідроелектростанції. Пізніше ця постанова зазнала численних змін, зокрема щодо джерел фінансування як самого будівництва водогонів, так і заходів для подолання наслідків.

27 серпня 2024 року під час засідання Рахункової палати було розглянуто та схвалено звіт, присвячений результатам аудиту ефективності на тему "Знищення Каховської гідроелектростанції: обсяги та наслідки катастрофи", в результаті обговорення було ухвалено відповідне рішення.

На виконання пункту 2 рішення Рахункової палати від 27.08.2024 № 39-2 Голові Верховної ради Р. Стефанчуку листом від 25.09.2024 №03-3339 надіслано рішення та Звіт.

Тема функціонування місцевих адміністрацій та раціонального використання фінансових ресурсів під час збройної агресії стала об'єктом активного обговорення в суспільстві, а також предметом багатьох статей у ЗМІ. Це свідчить про значний інтерес громадськості та підкреслює термінову потребу в піднятті цього питання.

★ ★ ★

Згідно зі статтею 19 Загальної декларації прав людини, яка була прийнята та оголошена резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН 10 грудня 1948 року, а також статтею 10 Європейської конвенції з прав людини, прийнятої 4 листопада 1950 року, кожна особа має право вільно шукати, отримувати та поширювати інформацію і ідеї будь-якими способами та без огляду на державні кордони.

Керуючись правом на доступ до офіційних документів визначеним Конвенцією Ради Європи про доступ до офіційних документів (Конвенція Тромсе), ратифікованої Законом України № 631-IX від 20.05.2020 року, яка надає право кожному, без дискримінації за будь-якою ознакою, на доступ до офіційних документів, що знаходяться в розпорядженні державних органів. Під поняттям "офіційні документи" розуміється будь-яка інформація, записана в будь-якій формі, складена або отримана, та яка перебуває у розпорядженні державних органів.

Згідно зі статтею 19 Конституції України, державні органи та органи місцевого самоврядування, а також їхні посадові особи мають діяти виключно на основі, у межах повноважень та у спосіб, визначені Конституцією та законами України. У статті 68 зазначено, що кожна особа повинна суворо дотримуватися Конституції та законів України, а також поважати права, свободи, честь і гідність інших громадян.

Згідно зі статтею 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Відповідно до статті 34 Основного закону України та статті 5 Закону України "Про інформацію", кожен громадянин має право на доступ до інформації, що включає можливість безперешкодного отримання, використання, розповсюдження, зберігання та захисту даних, необхідних для здійснення своїх прав, свобод і законних інтересів.

Відповідно до статті 5 Закону України "Про доступ до публічної інформації", забезпечення доступу до інформації відбувається через розгляд запитів на інформацію. Згідно зі статтею 19 цього ж закону, будь-який запитувач має право подавати запити до розпорядника інформації, незалежно від того, чи стосується це питання його особисто, і не зобов'язаний наводити причини для подачі такого запиту.

Звертаю вашу увагу на те, що відповідно до пункту 3 статті 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації", якщо розпорядник інформації не має запитуваних даних, але в силу свого статусу або діяльності знає, хто їх має, він зобов'язаний перенаправити запит до відповідного розпорядника, при цьому повідомивши про це особу, яка зробила запит. Крім того, згідно з частиною 7 статті 6 цього ж закону, обмеження стосується інформації, а не самого документа. Якщо документ містить дані з обмеженим доступом, для ознайомлення надається лише та інформація, доступ до якої є відкритим.

★ ★ ★

Виходячи з наведеного та керуючись статтями 19, 34, 40, 68 Конституції України, а також статтями 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України "Про інформацію" і статтями 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України "Про доступ до публічної інформації", які надають право подавати запити до розпорядників інформації для отримання публічної інформації, --

Конечно! Вот уникальный вариант вашего текста: "УБЕЖДАЮ:"

(1) Надати дані та скановані копії документів, що стосуються результатів обговорення та заходів, вжитих Верховною Радою України у відповідь на Звіт про результати аудиту ефективності на тему "Знищення Каховської гідроелектростанції: масштаби та наслідки катастрофи", а також Рішення Рахункової палати №39-2 від 27 серпня 2024 року "Щодо розгляду Звіту про результати аудиту ефективності на тему "Знищення Каховської гідроелектростанції: масштаби та наслідки катастрофи".

Читайте також