Юридичний портал

PR при выводе бренда юридической компании на рынок

Лідія Маркова, Менеджер з розвитку бізнесу та PR ЮФ «Ілляшев та Партнери»

В епоху глобалізації бізнесу ринок юридичних фірм України постійно еволюціонує та розвивається. З кожним роком з’являються нові юридичні фірми, які активно набирають обертів та стають конкурентоспроможними на ринку України. Деякі фірми починають активно виходити на нові ринки та розширювати свою територію діяльності, як в Україні так і за кордоном.

Для просування юридичних послуг, формування та підвищення іміджу юридичної фірми розробляється бренд. Бренд може мати вигляд власного імені, символу або графічного зображення, яке представляє економічний об'єкт та однозначно з ним асоціюється в свідомості споживачів. Над розробленням бренду зазвичай працює ціла команда спеціалістів від фахівців з маркетингу та піар до керівників юридичних фірм.

Для полегшення стандартизації візуального подання бренду, впізнаваємості фірми, виділення на тлі конкурентів, а також для правильно використання фірмового стилю розробляється брендбук. Брендбук (brand book) - це набір правил, умов і регламенту використання корпоративного стилю. Сюди входить розробка логотипу, створення комплекту фірмових кольорів, комплекту фірмових шрифтів і дизайну пакету документів, які можуть знадобиться фірмі в майбутньому. Таким чином, брендбук є спеціальним керівництвом або виданням для співробітників компанії, в якому міститься опис бренду, ідеологія його просування і правила оформлення продукції, документів, реклами і піар матеріалів.

Після створення фірмового стилю постає питання виведення бренду юридичної компанії на ринок України. Виведення бренду – це стратегія представлення нової торгівельної марки на ринку. А оскільки ринок цей, як правило, насичений і високо конкурентний, для виведення бренду необхідна ефективна маркетингова програма, в яку зазвичай входить рекламна та піар кампанія. Щоб забезпечити ефективне виведення бренду на ринок, рекламна кампанія не обов'язково має бути дорогою. Безумовно, чим більше бюджет, тим легше і швидше послуги знайдуть свого клієнта. Проте не завжди це єдиний вихід. Тому багато юридичних фірм саме за допомогою якісної розробленої піар кампанії  отримують щедрий результат за невеликі гроші.

Для того щоб піар кампанія дійсно принесла результати необхідно детально вивчити юридичний ринок, основних конкурентів, а також мотивацію та потреби цільової аудиторії. Донесення ідеї бренду до цільової аудиторії вимагає правильної піар стратегії, яка повинна бути конкурентоспроможною та протилежною вашим конкурентам. Ви повинні чітко сформулювати місію компанії, сильні сторони, модель ведення бізнесу у компанії та географічне розташування. Ефективна піар кампанія – це комунікації, які відповідають сподіванням цільової аудиторії і розташовані там, де потенційний споживач найбільш схильний їх сприймати. Тому правильне планування може істотно заощадити бюджет кампанії.

Виходячи з позначених задач та цілей піар кампанії можна виділити основні піар інструменти:
  1. Новини. Головним завданням піар спеціалістів є надання цікавих та сприятливих новин про фірму та її послуги. Саме тому піар спеціалісти повинні володіти хорошими журналістськими навичками, щоб грамотно сформулювати ідею звернення до аудиторії та представити в редакції ЗМІ прес-релізи про діяльність та перспективи розвитку фірми, яку вони представляють. Прес-реліз – підготовлений короткий матеріал про фірму чи послуги для можливої безоплатної публікації в ЗМІ. Він розсилається видавцям (редакторам, журналістам), видається на прес-конференціях, симпозіумах, презентаціях, виставках, а також відвідувачам цих заходів. Пул преси формується виходячи з поставлених цілей та задач піар компанії, цільової аудиторії, спеціалізації фірми та галузей практик.   
  2. Публікації – статті, коментарі, звіти, інформаційні бюлетені, журнали, брошури та ін. Усі ці тиражовані засоби сприяють створенню іміджу фірми, її керівників та передають основні повідомлення на цільові ринки.
  3. Виступи. Це один із способів створення інформованості про фірму та її послуги. Цей вид діяльності зазвичай притаманний партнерам юридичних фірм, керівникам юридичних практик та департаментів. Уміння публічно виступати, бути переконливим, приводити успішні приклади виграних справ та вагомі аргументи для розвитку юридичного бізнесу необхідні для керівників компаній. Розуміючи важливість цього інструменту деякі фірми користуються послугами професіоналів в області піар технологій та комунікацій.
  4. Заходи. Фірма позиціонує себе в зовнішньому середовищі шляхом залученням уваги громадськості, цільової аудиторії та партнерів до послуг фірми на круглих столах, семінарах, конференціях, бізнес-сніданках, конкурсах та презентаціях. Для журналістів ЗМІ проводяться спеціальні заходи – прес-конференції, прес-тури, прес-сніданки та ін. Окремо слід виділити спонсорські заходи та заходи pro bono, що допомагають безкоштовно отримати юридичні консультації від провідних юристів та адвокатів. Основним завданням спонсорства є надання інформації про компанію-спонсора, створення його позитивного іміджу та залучення постійних клієнтів.
  5. Соціальні мережі - це невід'ємна частина соціальних медіа та сьогодні є одним з найбільш популярних піар інструментів у світі. Вітчизняні юристи активно використовують соціальні мережі тому, що вони орієнтовані на потенційних клієнтів та дають можливість оперативно обговорювати актуальні проблеми, вести переговори, надавати консультації та бути в курсі останніх тенденцій. Найбільш популярними соціальними мережами для бізнесу є LinkedIn, Facebook та Twitter. Ще одним із останніх трендів є ведення юристами блогів, в яких вони відображають свої думки, емоції та можуть поділитися своїм досвідом. Також популярним є надання юридичних консультацій, експертних думок на провідних інтернет-порталах.

Таким чином, завдяки визначеній стратегії розвитку фірми та поставленим задачам піар компанії можна виводити новий бренд юридичної компанії на ринок завдяки піар інструментам та піар технологіям. Однак, ефективне проникнення неможливе без особливого підходу в менеджменті фірми та кваліфікованої команди спеціалістів.

Джерело: Юридична газета. Публікація здійснюється за згодою автора.


Читайте також