Як ефективно структурувати угоду про оплату юридичних послуг зовнішніх радників, відповівши на 7 питань
В 2009 році одним з найгостріших питань у взаєминах між юридичними фірмами і їх клієнтами, стало питання про форму оплати юридичних послуг. Багато дослідників указували на те, що клієнта не влаштовує погодинна оплата, і все частіше клієнт намагається домовитися з обслуговуючою його зовнішньою юридичною фірмою про конкретну вартість тієї або іншої послуги (запиту). Така позиція клієнтів, які в період економічної турбулентності хотіли отримувати більше своїх грошей, внесла певний дисбаланс до звичної практики юридичних фірм, для яких застосування погодинної форми оплати стало правилом.
У листопаді 2009 року американська організація General Counsel Roundtable, що складається з 60 юристів, економістів, а також фахівців інших сфер діяльності, які надають корпоративні рішення для юридичних департаментів компаній і корпорацій, запропонувала свій підхід до визначення позиції у фінансових відносинах із зовнішніми юридичними фірмами. Цей підхід виражений в простій і послідовній анкеті, що складається з 7 питань, відповіді на які дозволяють ефективно структурувати угоду про оплату юридичних послуг.
В рамках запропонованого алгоритму ухвалення рішення General Counsel Roundtable пропонують крім почасової оплати, можливість зупинитися на варіантах фіксованої оплати за комплексні запити, оплати в фіксованій сумі за кожен етап роботи, а також розподілити ризики по окремих запитах.
При цьому під фіксованою оплатою за комплексні запити розуміється оплата юридичних послуг з фіксованоїю ціною за запит (тверда вартість одного запиту). Така форма оплати покриває звернення по всіх приводах в рамках одного платежу. Тверда сума за кожен етап роботи над запитом – це серія твердих оплат за кожен запит (етап роботи над запитом) з будь-якого приводу в рамках портфеля замовлень. Етапи роботи над запитом можуть бути дослідження фактів, ініціація тяжб, експертна оцінка і т.і.
Така система оплати є вигідною для фірм в рамках всього портфоліо запиту, навіть якщо вона застосовується не у кожному окремому випадку. А розподіл ризиків по окремих запитах є формою оплати у вигляді бонусів / штрафів за надання юридичних послуг в рамках встановлених граничних термінів і бюджету. При цьому фірма отримує бонус, якщо послуги надані на обумовлених умовах, і штрафується, якщо послуги надані із запізненням і/або витрати по роботі над запитом перевищують встановлений бюджет.
Згідно матеріалам LawMarketing Portal
У листопаді 2009 року американська організація General Counsel Roundtable, що складається з 60 юристів, економістів, а також фахівців інших сфер діяльності, які надають корпоративні рішення для юридичних департаментів компаній і корпорацій, запропонувала свій підхід до визначення позиції у фінансових відносинах із зовнішніми юридичними фірмами. Цей підхід виражений в простій і послідовній анкеті, що складається з 7 питань, відповіді на які дозволяють ефективно структурувати угоду про оплату юридичних послуг.
В рамках запропонованого алгоритму ухвалення рішення General Counsel Roundtable пропонують крім почасової оплати, можливість зупинитися на варіантах фіксованої оплати за комплексні запити, оплати в фіксованій сумі за кожен етап роботи, а також розподілити ризики по окремих запитах.
При цьому під фіксованою оплатою за комплексні запити розуміється оплата юридичних послуг з фіксованоїю ціною за запит (тверда вартість одного запиту). Така форма оплати покриває звернення по всіх приводах в рамках одного платежу. Тверда сума за кожен етап роботи над запитом – це серія твердих оплат за кожен запит (етап роботи над запитом) з будь-якого приводу в рамках портфеля замовлень. Етапи роботи над запитом можуть бути дослідження фактів, ініціація тяжб, експертна оцінка і т.і.
Така система оплати є вигідною для фірм в рамках всього портфоліо запиту, навіть якщо вона застосовується не у кожному окремому випадку. А розподіл ризиків по окремих запитах є формою оплати у вигляді бонусів / штрафів за надання юридичних послуг в рамках встановлених граничних термінів і бюджету. При цьому фірма отримує бонус, якщо послуги надані на обумовлених умовах, і штрафується, якщо послуги надані із запізненням і/або витрати по роботі над запитом перевищують встановлений бюджет.
Згідно матеріалам LawMarketing Portal