Юридичний портал

Заморожування рахунків іноземними платіжними системами: які можуть бути причини цього явища?

З цим часто зустрічаються українці.

З початку війни, яку розпочала Росія, українці часто стикаються з тим, що іноземні платіжні системи блокують їх рахунки.

Юристка та керівниця корпоративного і банківського департаменту Eternity Law International Мадіна Кадирханова поділилася інформацією про можливі причини блокування, повідомляє "Економічна правда".

Вона підкреслила, що під час співпраці з українськими клієнтами міжнародні платіжні системи ретельно аналізують транзакції, прагнучи знизити ризики шахрайства та можливих санкцій. В таких обставинах навіть незначні підозри щодо ухилення від оподаткування або незрозумілого походження фінансів можуть призвести до блокування рахунка.

Часто рахунки блокують, якщо платіжна система вважає, що клієнт не дотримується податкових вимог. "Наприклад, до мене звернувся клієнт, який отримував на свій рахунок великі суми платежів з різних міжнародних рахунків, він зіткнувся з ситуацією коли провайдер заблокував його рахунок через підозру в ухиленні від податків. Не зважаючи на те, що мій клієнт дотримувався усіх фінансових норм, служба безпеки платіжної системи вимагала фінансовий звіт, для того щоб перевірити факт сплати податків. Ситуацію врегулювали за декілька місяців, після подачі всіх необхідних документів, які підтверджували законні дії клієнта. Після цього рахунок вдалось розблокувати", -- розповіла вона.

Рахунки можуть бути заблоковані внаслідок підозр щодо походження коштів, особливо коли транзакції здійснюються з країн, які не слідують міжнародним стандартам і нормам у фінансовій діяльності.

Існують ситуації, коли рахунки можуть бути заблоковані через транзакції з країнами, що мають схожий статус.

"Для ілюстрації наведу ще один випадок, що стосується українського бізнесмена, який здійснював свою діяльність через британську платіжну платформу. Його рахунок зазнав блокування через те, що транзакції надходили з країн, визнаних з підвищеним ризиком для комплаєнсу. Внаслідок цього підприємцеві довелося надати детальну документацію про кожне джерело фінансування. Після того як він надав усі необхідні підтвердження легітимності своїх операцій, рахунок було розблоковано," – поділилася вона.

Нагадуємо, що Національний банк спростував чутки про можливе блокування банківських рахунків у випадку частого зняття готівки (понад три рази) або активного використання готівкових кредитів. Подібне блокування не має жодного підтвердження у документах НБУ.

Читайте також