Щодо рекомендацій до рішення Ради національної безпеки і оборони України від 11 квітня 2025 року, яке було затверджено Указом Президента України № 230/2025, що набрав чинності 11 квітня 2025 року, надсилається запит до: Служби безпеки України.
 
Скориставшись можливістю, хочу висловити Вам свою щиру повагу і звернутися з певним питанням.
Згідно з першим пунктом статті 5 Закону України "Про санкції", Служба безпеки України уповноважена вносити на розгляд Ради національної безпеки та оборони України пропозиції щодо введення, скасування та коригування персональних спеціальних економічних і інших обмежувальних заходів (санкцій).
Згідно з пунктом 2 статті З Закону застосування санкцій ґрунтується на принципах законності, прозорості, об'єктивності, відповідності меті та ефективності.
В процесі формування пропозицій щодо впровадження санкцій Служба безпеки України працює на забезпечення національних інтересів, захист національної безпеки, суверенітету та територіальної цілісності держави, а також протидію тероризму.
Рішення, ухвалене Радою національної безпеки і оборони України 11 квітня 2025 року, стосується "Введення персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" і було прийняте на основі рекомендацій, поданих Службою безпеки України.
Застосування санкцій -- є предметом широкої суспільної дискусії та стала темою численних публікацій в засобах масової інформації та викликало нагальну необхідність звернутись з цим запитом.
✯ ✯ ✯
Згідно зі статтею 19 Загальної декларації прав людини, яка була ухвалена та оголошена резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН 10 грудня 1948 року, а також статтею 10 Європейської конвенції з прав людини, прийнятої 4 листопада 1950 року, кожна особа має право вільно шукати, отримувати та поширювати інформацію та ідеї будь-якими способами, не зважаючи на національні кордони.
Відповідно до права на доступ до офіційних документів, що закріплене в Конвенції Ради Європи про доступ до офіційних документів (так звана Конвенція Тромсе), ратифікованій в Україні згідно з Законом № 631-IX від 20 травня 2020 року, кожен має право без будь-якої дискримінації отримувати доступ до офіційних матеріалів, які утримуються державними органами. Під "офіційними документами" слід розуміти будь-яку інформацію, що зафіксована у будь-якій формі, складена або отримана, і знаходиться у володінні державних установ.
Згідно зі статтею 19 Основного Закону України, державні органи та органи місцевого самоврядування, а також їх представники, повинні діяти виключно на основі, в межах своїх повноважень і в спосіб, визначений Конституцією та законами України. Відповідно до статті 68 Конституції, кожна особа зобов'язана безумовно дотримуватися Конституції та законодавства України, а також поважати права, свободи, честь і гідність інших людей.
Відповідно до статті 40 Основного Закону України, кожен має право подавати письмові звернення, як індивідуально, так і колективно, а також звертатися особисто до органів державної влади, місцевого самоврядування та їхніх представників. Ці органи зобов'язані розглянути всі звернення та надати обґрунтовану відповідь у терміни, встановлені законодавством.
Відповідно до статті 34 Конституції України та статті 5 Закону України "Про інформацію", кожна особа має право на доступ до інформації. Це включає можливість вільно отримувати, використовувати, поширювати, зберігати та захищати ту інформацію, яка є необхідною для реалізації її прав, свобод і законних інтересів.
Згідно зі статтею 5 Закону України "Про доступ до публічної інформації" доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію, при цьому відповідно до статті 19 цього самого закону запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Хочу звернути вашу увагу на те, що відповідно до пункту 3 статті 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації", якщо розпорядник інформації не має у своєму розпорядженні запитуваної інформації, але знає або повинен знати, хто є її власником, він зобов'язаний перенаправити запит до відповідного розпорядника, при цьому повідомивши про це особу, яка подала запит. Крім того, за частиною 7 статті 6 цього ж закону, підлягає обмеженню доступ лише інформація, а не сам документ. Якщо в документі міститься інформація з обмеженим доступом, для ознайомлення надається лише та інформація, яка не має обмежень.
✯ ✯ ✯
Виходячи з наведеного та спираючись на статті 19, 34, 40, 68 Конституції України, а також статті 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України "Про інформацію", і статті 1, 3, 4, 5, 6, 13, 19, 20, 24 Закону України "Про доступ до публічної інформації", які надають громадянам право звертатися із запитами до розпорядників інформації для отримання публічних даних, --
Certainly! Here’s a unique version of your text: "Я прошу вас:"
(1) Висвітлити причини введення персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) щодо осіб, згідно з Додатком 1 до рішення Ради національної безпеки і оборони України від 11 квітня 2025 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)", яке було реалізовано Указом Президента України від 11 квітня 2025 року № 230/2025.
Надати скановані копії пропозицій та супутньої інформації щодо введення санкцій, які були представлені Службою безпеки України для розгляду Радою національної безпеки. Ці документи стали підставою для прийняття рішення про внесення осіб до Додатка 1 до рішення Ради національної безпеки і оборони України, ухваленого 11 квітня 2025 року, що стосується впровадження персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), затвердженого Указом Президента України № 230/2025 від 11 квітня 2025 року.
 
         
         
         
     
     
     
     
     
     
    