Юридичний портал

Комплектація ТЦК не досягає 40%: омбудсман закликала критиків продемонструвати, як слід діяти.

При цьому Решетилова визнала, що робота ТЦК та СП далека від ідеалу і потребує реформування.

Було б корисно, якби ті, хто не задоволений роботою територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки України, взялися за активні дії та продемонстрували, як потрібно організувати процес, оскільки нині ці центри укомплектовані менш ніж на 40%. Таку думку висловила військовий омбудсман Ольга Решетилова у своїй публікації на Facebook.

"Безумовно, система обліку має свої недоліки. Також, діяльність ТЦК та СП далека від ідеальної і, безумовно, потребує реформ. Але чи знаєте ви, що працівники ТЦК часто працюють без вихідних по пів року? Про відпустки навіть не варто згадувати. Крім завдань, пов'язаних з обліком військовозобов'язаних та мобілізацією, у них є ще безліч обов'язків щодо діючих військових і їхніх сімей. І не варто забувати, що укомплектованість ТЦК не перевищує 40%."

У цьому контексті Решетилова зазначила, що працівники ТЦК стикаються із постійними проявами ненависті та фізичними агресіями.

"Було б чудово, якби ті, хто незадоволений діяльністю ТЦК, об'єдналися та продемонстрували, як можна ефективно виконувати цю роботу. До речі, я раніше пропонувала представникам громадських та правозахисних організацій залучати своїх юристів і психологів до співпраці з ТЦК. Це міг би бути відмінний проєкт, за який донори охоче виділили б фінансування. Але, на жаль, бажаючих працювати системно поки що не знайшлося," - зазначила військовий омбудсман.

Вона підкреслила, що щодня отримує десятки повідомлень про те, що військовозобов'язані, яких доставляють до ТЦК, зникають і перестають виходити на зв'язок зі своїми близькими.

"Це неприйнятна та неетична практика. І не лише через те, що люди мають право підтримувати зв'язок з рідними, а рідні мають право знати, що відбувається. Це також сильно демотивує і без того наляканих новобранців", - зазначила вона.

Правозахисниця зазначила, що відсутність комунікації на початкових етапах служби є однією з основних причин високої кількості служби за контрактом. Решетилова поділилася, що нещодавно працювала в одному з навчальних центрів, де командир вирішив провести експеримент і повернув мобільні телефони всім бійцям роти.

За її інформацією, кількість СЗЧ у цій роті зменшилась до нуля. Решетилова також зазначила, що деякі військові місяцями не можуть зв'язатися зі своїми близькими, адже виконують бойове завдання, під час якого зв'язок можливий лише через радіо, і то в певний час, лише з командиром або опорним пунктом.

Їхні близькі також звертаються до мене. Зазвичай, вони роблять це ввічливо, спокійно і без зайвого драматизму. Вони просять підтвердити хоча б, чи живі їхні сини. У відповідь я звертаюся до військової частини з проханням надіслати повідомлення від військовослужбовця їхнім рідним через радіостанцію, а потім пересилаю це голосовими повідомленнями в месенджерах. Як правило, зміст цих повідомлень такий: "Я живий і здоровий. Дуже хочу повернутися додому, але наразі не можемо вийти, адже немає на кого нас замінити. Чекаємо на ротацію і сподіваємося незабаром бути вдома. Дуже вас люблю", - розповіла Решетилова.

Як повідомляло агентство УНІАН, 30 жовтня 2025 року в околицях Одеси, на популярному ринку "7-й кілометр", група людей вчинила напад на співробітників ТЦК та СП, внаслідок чого було перевернуто їхнє службове авто.

В Одеському обласному територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки повідомили, що група цивільних осіб, використовуючи фізичну силу, сльозогінний газ і кийки, здійснила напад на військових одного з ТЦК та СП. В результаті цього інциденту була пошкоджена службова машина, а серед військовослужбовців зазнали травм.

Читайте також