PR при виведенні бренду юридичної компанії на ринок
Лідія Маркова, Менеджер з розвитку бізнесу та PR ЮФ «Ілляшев та Партнери»
В епоху глобалізації бізнесу ринок юридичних фірм України постійноеволюціонує та розвивається. З кожним роком з’являються нові юридичніфірми, які активно набирають обертів та стають конкурентоспроможними наринку України. Деякі фірми починають активно виходити на нові ринки тарозширювати свою територію діяльності, як в Україні так і за кордоном.
Для просування юридичних послуг, формування та підвищення іміджуюридичної фірми розробляється бренд. Бренд може мати вигляд власногоімені, символу або графічного зображення, яке представляє економічнийоб'єкт та однозначно з ним асоціюється в свідомості споживачів. Надрозробленням бренду зазвичай працює ціла команда спеціалістів відфахівців з маркетингу та піар до керівників юридичних фірм.
Для полегшення стандартизації візуального подання бренду,впізнаваємості фірми, виділення на тлі конкурентів, а також дляправильно використання фірмового стилю розробляється брендбук. Брендбук(brand book) - це набір правил, умов і регламенту використаннякорпоративного стилю. Сюди входить розробка логотипу, створеннякомплекту фірмових кольорів, комплекту фірмових шрифтів і дизайнупакету документів, які можуть знадобиться фірмі в майбутньому. Такимчином, брендбук є спеціальним керівництвом або виданням дляспівробітників компанії, в якому міститься опис бренду, ідеологія йогопросування і правила оформлення продукції, документів, реклами і піарматеріалів.
Після створення фірмового стилю постає питання виведення брендуюридичної компанії на ринок України. Виведення бренду – це стратегіяпредставлення нової торгівельної марки на ринку. А оскільки ринок цей,як правило, насичений і високо конкурентний, для виведення брендунеобхідна ефективна маркетингова програма, в яку зазвичай входитьрекламна та піар кампанія. Щоб забезпечити ефективне виведення брендуна ринок, рекламна кампанія не обов'язково має бути дорогою. Безумовно,чим більше бюджет, тим легше і швидше послуги знайдуть свого клієнта.Проте не завжди це єдиний вихід. Тому багато юридичних фірм саме задопомогою якісної розробленої піар кампанії отримують щедрий результатза невеликі гроші.
Для того щоб піар кампанія дійсно принесла результати необхіднодетально вивчити юридичний ринок, основних конкурентів, а такожмотивацію та потреби цільової аудиторії. Донесення ідеї бренду доцільової аудиторії вимагає правильної піар стратегії, яка повинна бутиконкурентоспроможною та протилежною вашим конкурентам. Ви повинні чіткосформулювати місію компанії, сильні сторони, модель ведення бізнесу укомпанії та географічне розташування. Ефективна піар кампанія – цекомунікації, які відповідають сподіванням цільової аудиторії ірозташовані там, де потенційний споживач найбільш схильний їхсприймати. Тому правильне планування може істотно заощадити бюджеткампанії.
Виходячи з позначених задач та цілей піар кампанії можна виділити основні піар інструменти:
Таким чином, завдяки визначеній стратегії розвитку фірми та поставленимзадачам піар компанії можна виводити новий бренд юридичної компанії наринок завдяки піар інструментам та піар технологіям. Однак, ефективнепроникнення неможливе без особливого підходу в менеджменті фірми такваліфікованої команди спеціалістів.
Джерело: Юридична газета. Публікація здійснюється за згодою автора.
В епоху глобалізації бізнесу ринок юридичних фірм України постійноеволюціонує та розвивається. З кожним роком з’являються нові юридичніфірми, які активно набирають обертів та стають конкурентоспроможними наринку України. Деякі фірми починають активно виходити на нові ринки тарозширювати свою територію діяльності, як в Україні так і за кордоном.
Для просування юридичних послуг, формування та підвищення іміджуюридичної фірми розробляється бренд. Бренд може мати вигляд власногоімені, символу або графічного зображення, яке представляє економічнийоб'єкт та однозначно з ним асоціюється в свідомості споживачів. Надрозробленням бренду зазвичай працює ціла команда спеціалістів відфахівців з маркетингу та піар до керівників юридичних фірм.
Для полегшення стандартизації візуального подання бренду,впізнаваємості фірми, виділення на тлі конкурентів, а також дляправильно використання фірмового стилю розробляється брендбук. Брендбук(brand book) - це набір правил, умов і регламенту використаннякорпоративного стилю. Сюди входить розробка логотипу, створеннякомплекту фірмових кольорів, комплекту фірмових шрифтів і дизайнупакету документів, які можуть знадобиться фірмі в майбутньому. Такимчином, брендбук є спеціальним керівництвом або виданням дляспівробітників компанії, в якому міститься опис бренду, ідеологія йогопросування і правила оформлення продукції, документів, реклами і піарматеріалів.
Після створення фірмового стилю постає питання виведення брендуюридичної компанії на ринок України. Виведення бренду – це стратегіяпредставлення нової торгівельної марки на ринку. А оскільки ринок цей,як правило, насичений і високо конкурентний, для виведення брендунеобхідна ефективна маркетингова програма, в яку зазвичай входитьрекламна та піар кампанія. Щоб забезпечити ефективне виведення брендуна ринок, рекламна кампанія не обов'язково має бути дорогою. Безумовно,чим більше бюджет, тим легше і швидше послуги знайдуть свого клієнта.Проте не завжди це єдиний вихід. Тому багато юридичних фірм саме задопомогою якісної розробленої піар кампанії отримують щедрий результатза невеликі гроші.
Для того щоб піар кампанія дійсно принесла результати необхіднодетально вивчити юридичний ринок, основних конкурентів, а такожмотивацію та потреби цільової аудиторії. Донесення ідеї бренду доцільової аудиторії вимагає правильної піар стратегії, яка повинна бутиконкурентоспроможною та протилежною вашим конкурентам. Ви повинні чіткосформулювати місію компанії, сильні сторони, модель ведення бізнесу укомпанії та географічне розташування. Ефективна піар кампанія – цекомунікації, які відповідають сподіванням цільової аудиторії ірозташовані там, де потенційний споживач найбільш схильний їхсприймати. Тому правильне планування може істотно заощадити бюджеткампанії.
Виходячи з позначених задач та цілей піар кампанії можна виділити основні піар інструменти:
- Новини. Головнимзавданням піар спеціалістів є надання цікавих та сприятливих новин профірму та її послуги. Саме тому піар спеціалісти повинні володітихорошими журналістськими навичками, щоб грамотно сформулювати ідеюзвернення до аудиторії та представити в редакції ЗМІ прес-релізи продіяльність та перспективи розвитку фірми, яку вони представляють.Прес-реліз – підготовлений короткий матеріал про фірму чи послуги дляможливої безоплатної публікації в ЗМІ. Він розсилається видавцям(редакторам, журналістам), видається на прес-конференціях, симпозіумах,презентаціях, виставках, а також відвідувачам цих заходів. Пул пресиформується виходячи з поставлених цілей та задач піар компанії,цільової аудиторії, спеціалізації фірми та галузей практик.
- Публікації – статті,коментарі, звіти, інформаційні бюлетені, журнали, брошури та ін. Усі цітиражовані засоби сприяють створенню іміджу фірми, її керівників тапередають основні повідомлення на цільові ринки.
- Виступи. Це один ізспособів створення інформованості про фірму та її послуги. Цей виддіяльності зазвичай притаманний партнерам юридичних фірм, керівникамюридичних практик та департаментів. Уміння публічно виступати, бутипереконливим, приводити успішні приклади виграних справ та вагоміаргументи для розвитку юридичного бізнесу необхідні для керівниківкомпаній. Розуміючи важливість цього інструменту деякі фірмикористуються послугами професіоналів в області піар технологій такомунікацій.
- Заходи. Фірма позиціонуєсебе в зовнішньому середовищі шляхом залученням уваги громадськості,цільової аудиторії та партнерів до послуг фірми на круглих столах,семінарах, конференціях, бізнес-сніданках, конкурсах та презентаціях.Для журналістів ЗМІ проводяться спеціальні заходи – прес-конференції,прес-тури, прес-сніданки та ін. Окремо слід виділити спонсорські заходита заходи pro bono, що допомагають безкоштовно отримати юридичніконсультації від провідних юристів та адвокатів. Основним завданнямспонсорства є надання інформації про компанію-спонсора, створення йогопозитивного іміджу та залучення постійних клієнтів.
- Соціальні мережі - ценевід'ємна частина соціальних медіа та сьогодні є одним з найбільшпопулярних піар інструментів у світі. Вітчизняні юристи активновикористовують соціальні мережі тому, що вони орієнтовані напотенційних клієнтів та дають можливість оперативно обговорюватиактуальні проблеми, вести переговори, надавати консультації та бути вкурсі останніх тенденцій. Найбільш популярними соціальними мережами длябізнесу є LinkedIn, Facebook та Twitter. Ще одним із останніх трендів єведення юристами блогів, в яких вони відображають свої думки, емоції таможуть поділитися своїм досвідом. Також популярним є надання юридичнихконсультацій, експертних думок на провідних інтернет-порталах.
Таким чином, завдяки визначеній стратегії розвитку фірми та поставленимзадачам піар компанії можна виводити новий бренд юридичної компанії наринок завдяки піар інструментам та піар технологіям. Однак, ефективнепроникнення неможливе без особливого підходу в менеджменті фірми такваліфікованої команди спеціалістів.
Джерело: Юридична газета. Публікація здійснюється за згодою автора.